Naujienos

Už tuos pačius pirkinius prekybos centre bankas rezervavo dvigubą sumą

Birutė KYBARTIENĖ 

Kreditine banko kortele naudojuosi beveik 15 metų. Už prekes atsiskaitinėjau ja viešėdama užsienyje, kortele naudojuosi ir Lietuvoje, bet šiais metais pakliuvau į savotiškus spąstus, todėl, manyčiau, kad skaitytojams būtų įdomu žinoti kas nutiko, kad būtų budresni ir, tiesiai šviesiai sakant, skaičiuotų savo pinigus.

Joniškio prekybos centre „Maxima“ apsiperku dažnai: gausu prekių, žinau, kas kur sudėta, dauguma darbuotojų – malonūs, o ir nuo namų, kuriuose gyvenu, netoli. Lietuvoje įsivyravus koronavirusui, už prekes atsiskaitinėju prie savitarnos kasų, nes čia ryte būna mažiau pirkėjų ir netenka laukti. Sausio keturioliktąją atsistojau prie savitarnos kasos (šįsyk prie mišrios, kur galima atsiskaityti už prekes ir pinigais, ir kreditine kortele) ir vieną po kitos pradėjau žymėti arba skenuoti prekes. Baigusi pasiruošiau mokėti kortele, kyštelėjau ją... Man atrodė, kad jau buvo patvirtinta, tačiau kone šalia, savo darbo vietoje, stovėjusi kasininkė pradėjo šaukti, kad kortelė dar nepatvirtinta, ir įsakė ją panaudoti dar kartą. Kadangi ji atrodė grėsmingai, o Joniškyje daugumai žmonių esu žinoma, paklusau ir kortelę kyštelėjau dar kartą.

Kadangi po to savo banko kortele naudojausi vaistinėje, o po kelių dienų – ir tame pačiame prekybos centre, žinojau, kokias sumas pinigų išleidau pirkiniams, pamačiau, kad bankas rezervavo kur kas didesnę sumą nei realiai buvau išleidusi. Paskaičiavau, kad sausio 14-ąją prie savitarnos išleista 17,95 eurų suma rezervuota du kartus, žodžiu, vietoj jos buvo 35,90 Eur. Taigi, už tuos pačius pirkinius prekybos centre „Maxima“ rezervuota dviguba suma. Sumečiau, kad beveik 18 eurų iš mano sąskaitos gali iškeliauti be reikalo.

Sausio 18-ąją, po keturių dienų, prekybos centrui „Maxima“ bankas pervedė 17.95 euro. Dar po kelių dienų už pirktas prekes ir medikamentus iškeliavo sumos vaistinei ir prekybos centrui „Maxima“. Norėdama susigrąžinti pinigus, skambinau į Luminor banką, tačiau niekaip nepavyko prisiskambinti, tuomet nusprendžiau parašyti internete. Susirašinėjant dėl pinigų grąžinimo iš rezervacijos atgal į sąskaitą, man buvo pasiūlyta kreiptis į prekybos centrą „Maxima“ ir ten aiškintis.

Paskambinau į prekybos centrą „Maxima“, atsiliepusiai darbuotojai paaiškinau situaciją, ji paklausė, ar turiu prekių kvitą. Laimė, buvau neišmetusi, todėl pasakiau jo datą, mokėjimo už prekes valandą, minutę ir išvardijau pirktas prekes. Man buvo pažadėta, kad pasiaiškins ir atsakys po kelių dienų. Po dviejų dienų paskambino darbuotoja (balsas buvo kitas nei moters, su kuria kalbėjau pirmąsyk). Ji man sakė, kad kreipčiausi į banką, atsakiau, kad kreipiausi ir man pasiūlė kreiptis į prekybos centro darbuotojus. Tuomet ji pareiškė, kad tą padaryti – sudėtinga, aš turėčiau nuskenuoti banko sąskaitą su sumomis ir pateikti jiems, nes to reikalaujanti buhalterė. Pareiškiau, kad negaliu to padaryti, nes tai mano asmeniniai duomenys. Kiek sąskaitoje turiu pinigų – tik mano asmeninis reikalas. Tą žino tik bankas, kuris įsipareigojęs nesidalinti informacija apie kliento pinigus. Atsiliepusi prekybos centro darbuotoja jautėsi labai nepatenkinta. Jai pasakiau; „Jūs pasižiūrėkite savo kompiuteryje, kad prekės paimtos vieną kartą, bet faktiškai tuo pačiu metu, tik gal sekundės, kitos skirtumas, o norima už jas dvigubos sumos – vietoje 17,95 Eur – 35, 90 Eur. Pokalbis nedavė nieko gera, taip ir išsiskyrėme. Bet bemaž po paros iš prekybos centro sulaukiau dar vieno telefono skambučio... Beje, prieš pat šį skambutį pinigai 17, 95 Eur iš rezervuojamos sumos buvo grąžinti į mano sąskaitą. Skambinusi prekybos centro darbuotoja manęs atsiprašė ir sakė, kad bus perspėta tuo metu prie savitarnos kasų dirbusi kasininkė elgtis maloniau ir atsakingiau.

Situaciją aprašiau ir Luminor banko atstovei. Atsakymą atsiuntė šio banko komunikacijos vadovė Indrė Baltrušaitienė. Cituojame:

Kliento sąskaitoje rezervuota mokėjimo suma automatiškai atšaukiama, negavus šio mokėjimo patvirtinimo. Lėšos kliento sąskaitoje rezervuojamos automatiniu būdu, kai prekybos vietos mokėjimo terminalas siunčia užklausą į banką apie prekybos centre vykdomą mokėjimo operaciją. Dviguba suma kliento sąskaitoje gali būti rezervuota tik tokiu atveju, jei duomenų perdavimo metu įvyko techniniai terminalo ar ryšio sutrikimai, kaip, greičiausiai, šiuo atveju ir nutiko. Tačiau banko mokėjimų apdorojimo sistema dvigubus mokėjimus identifikuoja automatiškai, vadovaujantis tam tikrais kriterijais. Klaidingai rezervuoti mokėjimai, vėlgi, automatiškai, per 7-9 dienas yra anuliuojami.“

Galbūt, bet antroji suma (17,95 Eur) už tuos pačius pirkinius iš banko rezervuotos sumos grįžo į sąskaitą šiek tiek vėliau kaip po nurodytų dienų ir tik po pokalbių su prekybos centro „Maxima“ darbuotojomis telefonu.

Jeigu būčiau nesikreipusi į prekybos centrą ir neturėjusi prekių pirkimo kvito, kur viskas juodu ant balto surašyta, kažin, ar antroji suma už tuos pačius pirkinius prekybos centro nebūtų paimta?

Jeigu būčiau neišlaikiusi prekių kvito, būčiau net nesikreipusi, nes neturėčiau jokio įrodymo...

Todėl skaitytojams siūlyčiau visada paimti prekių kvitą ir kurį laiką jį saugoti. Pravartu pasitikrinti banko sąskaitoje, už ką rezervuojami ir nuskaičiuojami pinigai. 

Pinigai yra skaičiuojami, nesvarbu, ar jie grynieji, ar skaičiukai banko sąskaitoje.

comments powered by Disqus

Papildoma informacija